ОБЪЕКТ, ЗАГВАР, МЭДЭЭЛЭЛ

6-р ангийн нэгж хичээлийн хөтөлбөр
Ээлжит  хичээлийн  төлөвлөлт 4
Сэдэв: Материаллаг  загвар
Заах анги: 6- р анги
Хугацаа: 40 мин
Зорилго: Загвар, Материаллаг загварын тухай  ойлголттой болох
Зорилт:
v  Загвар, түүнийг ангилах
v   Материаллаг загвар, түүний онцлогыг тайлбарлах
v  Загвар байгуулах аргад суралцах
Хичээлийн арга зүй: Тайлбарлан таниулах, үзүүлэн хариулах,тэмдэглэгээ  хийлгэх, зөв бурууг ялган тунгаах, харилцан ярилцах арга, мэдлэг бүтээлгэх г.м
Хэрэглэгдэхүүн:
v  6-р ангийн  Мэдээлэл зүйн хичээлийн  сургалтын төлөвлөгөө хөтөлбөр
v  Багшийн батлуулсан, сургалтын төлөвлөгөө хөтөлбөр, ээлжит болон нэгж хичээлийн хөтөлбөр
v  Багшийн бэлтгэсэн үзүүлэн тараах, материал
v  Сургалт явуулах анги танхимын тохиолог хэвийн орчин  
v  Самбар, шохой, сурах бичиг
Хичээлийн явц:
Хичээлийн явц (хугацаа)
Багшийн  үйл ажиллагаа
Сурагчийн үйл ажиллагаа
Хүрэх үр дүн анхаарах зүйл
Анги  зохион байгуулалт (3мин)
- Мэндлэх
- Ирц бүртгэх
-5 баг болгож хуваах сурагчдаар 5 өнгийн сугалаа сугалуулж багт хуваана.
ü  Мэндлэх
ü  Ирцээ бүртгүүлэх
ü  Багт хуваагдах
 Хичээл эхлэхэд бэлэн болсон байна.

Сэдэл төрүүлэх ба сэргээн санах
(10 мин )
Сурагчид бичгийн болон өнгийн цаас ашиглан “мазаалай” загвар бүтээх хэрэглэхүй хэсгийн дасгал1 ийг багштай хамтарч хийнэ. Хэдэн минутад загвар бүтээснээ тэмдэглэхийг сануулна.
загвар  гэж юу вэ?
-       Объектын тухай мэдээллийг цуглуулж, түүнд  тулгуурлан объектын шинж чанарыг тусган дүрсэлснийг загвар гэнэ.
Сурагчид багштай хамтарч “Мазаалай” хийж дуусгаад. Хэдэн минутад дуусгаснаа дэвтэртээ тэмдэглэнэ.
С1: Бодит  объектыг дуурайлгаж дүрсэлсэн нь загвар юм.
Сурагчид цаасаар загвар бүтээж сурах
! хийж чадахгүй сурагчид үлдсэн  бол хамтарч хийх
Асуудал дэвшүүлэх
(5 мин )
-       Та нарын бодлоор материаллаг загвар гэж юу вэ?

Суралцагчид багшийн  асуусан асуултанд хариул”на.
С1: Бодит объектыг дуурайлган хийсэн загварыг материаллаг загвар гэнэ.
С2:..........................................
Сурагчид  үзүүлэнгээс  хэрэгтэй зүйлүүдийг дэвтэрт  тэмдэглэж авна.
Асуултад сурагчдыг гарыг өргүүлж хариулуулна.
 ! Аль болох олон сурагчийг хамруулах, дэг журамтай байлгах
Асуудал шийдвэрлэх
(10 мин)
Багш сурагчдад Presentation-ийг  үзүүлнэ. Дэвтэртээ тэмдэглэл хөтлүүлнэ.
Сурагчид багшийн заасан зүйлийг дэвтэртээ тэмдэглэж авна.


 !Хүүхэд бүрд тулж ажиллана
!Ойлгоогүй үлдсэн хүүхэд байгаа эсэхийг сайтар ажиглана. Загварын тухай ойлголттой болно.
Бататгах үе шат
(6 мин)
Сурагчидад цаас тарааж өгч цаасаар шувуу, байшин, цэцэг гэх мэт ямар нэг төрлийн загвар хийх даалгавар өгнө.
Сурагчид өгсөн цаасаар загвар хийж багшид  үзүүлнэ.
Загварууд бэлэн болсон байна
Үнэлгээ 
 дүгнэлт
(5 мин)
Өнөөдрийн хичээлээс юу ойлгосныг сурагчдаас асууж, хамтдаа ярилцана. Үнэлгээний хуудас тарааж өгнө.
.
Өнөөдрийн хичээлээс шинээр юу ойлгосныг  багшдаа хамт ярилцана.
Үнэлгээний хуудсаа бөглөнө.
Үнэлгээний хуудас бөглөгдөж дууссан байна.
Гэрийн даалгавар
(1 мин )
 Гэрт сурах бичгийн ху-13 ийн  чадахүй хэсгийн дасгал2 ийг хийнэ.
Сурагчид  багшын хэлсэн гэрийн даалгаврыг дэвтэрт  тэмдэглэж авна.
Гэрийн даалгаврыг дэвтэртээ тэмдэгллэж авсан байна. 

Хичээлийн тухай өөрийн үнэлгээ, ололт, цаашид анхаарах зүйлс: ……………………………………………………………………………………………......

................................................................................................................................
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment