ОБЪЕКТ, ЗАГВАР, МЭДЭЭЛЭЛ

6-р ангийн нэгж хичээлийн хөтөлбөр
НЭГЖ ХИЧЭЭЛИЙН ХӨТӨЛБӨР
Сэдэв: Мэдээлэл, объект, загвар
Хамрах хүрээ: 6 -р анги
Насны онцлог : (  11,12-15 нас) хүртэлх  нас хамарна.
Зорилго: Сурагч объект, түүний шинж чанар, оршин байх нөхцөлийг танин мэдэж, түүнийг судлан шинжлэхийн тулд загварчлах замаар төрөл бүрийн загвар бүтээн ашигладаг тухай, мэдээлэл зүйн шинжлэх ухаан нь мэдээллийг хадгалах, дамжуулах, боловруулах  гэх мэт мэдээлэлтэй ажилладаг талаар үндсэн ойлголтыг эзэмшинэ.
Зорилт :
v  Мэдээлэл түүнийг дүрслэх хэлбэрүүдийг мэдэх
v  Объект, түүнийг  тодорхойлох
v   Объектын шинж чанарыг  тайлбарлах
v  Загвар, түүний ангиллыг танин мэдэх
v  Материаллаг загвар ба  Мэдээллэн загварыг байгуулах ур чадвартай болох

Хэрэглэгдэхүүн:  Компьютер, самбар, шохой, тарааж өгөх материал ( ТӨМ ), үзүүлэн таниулах материал , проектор, сурах бичиг
Сэдвийн суралцахуйн зорилт, хичээлийн агуулга

Ээлжит хичээл
/ сэдэв/
Цаг
(40мин)
Суралцахуйн зорилт(сурах арга барил)
Хичээлийн агуулга
1
Мэдээлэл, түүнийг дүрслэх хэлбэрүүд
1
Мэдээ, мэдээллийн тухай ойлгох, Мэдээллийг дүрслэх бичвэр, тоонь график хэлбэрүүдийг танин мэдэж, тэдгээрийг хэрэглэх
Мэдээ, мэдээлэл, мэдээллийг дүрслэх хэлбэрүүд хэрэглээ.
2
Объект, түүний шинж чанар, объектын орчин
2
Объект, түүний шинж чанарын тухай ойлгох, жишээ гаргах, объектын орчинг тодорхойлох, объектын үзүүлэлтийг илэрхийлэх аргуудыг хэрэглэх.
Объект,түүний шинж чанар.объектын орчин, үзүүлэлт.
3
Загвар түүний ойлголт
1
Загварын тухай ойлгох, объектын энгийн загвар байгуулах
Объект ба загвар
4
Загварын ангилал хэрэглээ
1
Загварыг ангилах, тодорхойлох, Материаллаг ба мэдээллэн энгийн загвар бүтээх, тайлбарлах.
Материаллаг ба мэдээллэн загвар

Хэрэглээ:
  Мэдээлэл харилцаа давамгайлсан өнөө үед хүмүүнлэг иргэнийг ардчилсан нийгэмд ажиллаж амьдрах иргэн бүр сонголтыг хариуцлагатай хийх, зах зээлийн чөлөөт өлсөлдөөнд шударгаар оролцох бодит хэрэгцээ шаардлагатай тулгардаг. Энэхүү хэрэгцээг хангахын тулд иргэд мэдээлэл зүйн боловсрол эзэмших нь зайлшгүй болно.
 Хүлээгдэж буй  үр дүн: Сурагчид  объектын шинж чанарыг өөрийн үгээр тайлбарлах, буюу мэдээллэн загварыг байгуулах,  дүрслэх  арга хэлбэрүүдийг эзэмших.
 Арга зүй
Сурагчдын идэвх оролцоог нэмэгдүүлэх баг хамт олноороо болон бие даан асуудлаа шийдвэрлэхэд туслах зорилгоор аливаа бодлого бодох арга барил эзэмшүүлж хэрэглээ болгох чадвартай болгох. Ээлжит хичээлдээ Үзүүлэн харуулах, тайлбарлан таниулах, багаар болон хосоор ажиллах арга, харилцан ярилцах, мэдлэг бүтээх , чөлөөт ярилцлага, бүтээлч сэтгэлгээний арга, чухлыг сонгох, зэрэгцүүлэн тэмдэглэл хөтлөх аргуудыг хэрэглэх хэрэглээ болгох
 Суралцагчдын  хэрэгцээ:
   Суралцагчдын мэдлэг чадварын түвшин салангид шинжтэй байгааг цэгцэлж мэдлэгийг чадвар хэрэглээ болгох, бие даах ажил, гэрийн даалгаврыг гүйцэтгэхдээ багшийн нийтэд өгсөн даалгаврыг хийж байгаа нь суралцагчдад сонголт хийх, нэг загварт баригдаж мэдлэг чадварынхаа түвшинг ахиулах боломжгүй  байга
Үйл ажиллагааны чиглэл:
Багшийн
Суралцагчийн
   Аргуудын хэрэглэн мэдлэг, мэдээллийн гол санааг өгч, суралцагчдын хамтын бүтээлч үйл ажиллагааг удирдан дэмжих, мэдлэг бүтээх хөтлөх үйлд чиглүүлэх, зөвлөн туслах.
         Суралцагчдын эзэмшсэн мэдлэг, чадвар, хандлагыг үнэлэх.
v  Багшийн жишээ болон бодитоор үзүүлсэн үйлдлийг ургуулан бодож, бие даан бүтээлчээр сэтгэх.
v  Мэдлэгээ хэрэглэх, хамтын бүтээлч үйл ажиллагааны зөв хандлагад суралцах.
v  Бие даасан ажил, саналаа харилцан солилцож, зөвлөн зөвшилцөж асуудал шийдвэрлэх.
v  Өөрийгөө болон бусдыг үнэлэх аргад суралцах.
v  Эзэмшсэн мэдлэгээ шалгуулж, үнэлгээ дүгнэлт, зөвлөгөө авах.

Үнэлгээний зорилго
         Бүлэг сэдвүүдийн хүлээгдэж буй үр дүн ямар хэмжээнд хүрснийг тодорхойлох
          Сурагчдыг идэвхжүүлэх, урамшуулах, суралцах үйлийг сайжруулах
Үнэлгээ:
         Объектийн шинж чанарыг тодорхойлох, мэдээллэн загвар буюу материаллаг загвар байгуулах  талаар мэдлэг  чадвараар  нь  үнэлнэ.

         Суралцагч мэдээлэл зүйн хичээлийн сургалтын явцад өөрийн байгуулсан  мэдээллэн болон материаллаг загварын тухай хэр сайн ойлгосон байдал чадамжаар нь  үнэлнэ.


    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment